Bullet Journal nedir ? Hayatınızı Planlayın ! - Kişisel Blog

20 Temmuz 2017 Perşembe

Bullet Journal nedir ? Hayatınızı Planlayın !


  Yabancılar arasında çok popüler olan ve ülkemize de sıçramış olan yeni bir akım başlamış bulunmakta. Adına Bullet Journal demişler peki nedir bu derseniz buyrun bakalım.

 Kim tarafından icat edildi ?
 Ryder Carroll tarafından oluşturulmuştur. Öğrenme güçlüğü çekince bir plan yapmaya karar vermiş ve deneme yanılma yöntemleri ile bu sistemi geliştirmiştir. Şu an kendisi dijital ürün tasarımcısı ve kendisine ait sitesi mevcut.

Teknolojiden uzak bir planlayıcı 
 Biliyorsunuz ki artık teknoloji hayatımızın merkezine girdi. Çok iyi hatırlarım babamın ön gömleğinin cebinde telefon numaralarının kayıtlı olduğu küçük bir defteri vardı. Şimdi ise hepimiz ne var ne yok telefonlarımıza kaydediyoruz. Bilenler bilir telefonum havuza düştü ve çok önemli bilgilerimi orada muhafaza ediyordum. Ben bu sisteme kişisel rehber veya ajanda demek istiyorum. TDK Türkçe karşılığını bulsa çok iyi olur. Yapacaklar listeniz,Planlayıcı ve günlüğün karışımı olarak tabir edilse de ben daha kapsamlı bir not tutma defteri olduğunu düşünüyorum. 

 Yapacağınız ilk adım 
 Çizgisiz bir defter alın.(noktalı çizim kağıdı şeklinde olan sayfalar önerilmekte). 

-İçerik Sayfanızı oluşturun. 
-Sayfa Numaralarınızı yazın
-Takviminizi oluşturun.
-Yapılacak listenizi
-Gelecek ile ilgili beklentilerinizi
-O gün ne oldu ise yazabilirsiniz
-Resimler çizebilirsiniz
-Yapıştırıcılar ile sayfanızı süsleyebilir veyahut boyayabilirsiniz.
-Ek olarak ben telefon rehberimi, önemli notlarımı, doğum günlerini, ders programımı, sınavlarımı, toplantılarımı, sağlık kontrollerimi, günlük kalori miktarımı veya ne kadar su içtiğimi yazmayı düşünüyorum.

 Yazmak çok önemli ve kalıcıdır. En iyi öğrenme metotlarından biridir. Benim başarımın temelidir. 


 Ajanda gibi tarih tarih gidip düz bir defterden ibaret değil. Tamamen sizin yaratıcılığınıza kalmış. İstediğiniz gibi tasarlayabilirsiniz kontrol sizde. Bu bakımdan benim en çok sevdiğim özelliklerinden oldu ve en kısa zamanda bende yapacağım. 

  

35 yorum:

  1. Farkliymis Ilk kez burda duyuyorum canım Sağol paylaşım için 😊

    YanıtlaSil
  2. Ben yaptım bile bende çok seviyorum bu not tarzını iyi işe yarıyor.İkinci deftere geçeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi :D Yaptığınızı duymak beni çok sevindirdi

      Sil
  3. En kısa zamanda ben de denicem :) atarım hatta sanaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemelisin benceee :D Atarsın kuzum <3

      Sil
  4. Ya ben de çok seviyorum bujo hazırlamayı. Ama o kadar yeteneksizim ki çok kötü çizimler yapıyorum. Hatta benim de aklımda böyle bir yazı hazırlamak vardı ama kendi çizimlerimle zenginleştirmek istemiştim. Nerde bende o yetenek? :D
    Teşekkürler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman hazır resimler bulup yapıştırın ve renkli boyalar ile süsleyelim :D Benimde pek yeteneğim olduğu söylenemez

      Sil
  5. Beslenmeme hicbir zaman dikkat edemeyen benn bu sekilde haftalik plan yapinca kilo vermeye bile basladim.Oyle bisey ki insana bagimlilik yapiyor bu duzen istegi sonradan.Evimin girisine ikeadan bi tahta pano aldim buyuk ve her birseyimi yaziyorum planliyorum.Gercekten tavsiyede ediyorum.Cok guzel bir yazi olmus bende bu konu hakkinda yazmayi dusunuyodum napcazzzz simdi😃😃Kaleminize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi yapıyorsunuz devam edin aynı şekilde. İnsanın hayatını düzene sokuyor adeta. Sizde yayınlarsanız seve seve okurum

      Sil
  6. sıkı takipçileriniz varmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım ailemiz daha çok büyür diyelim o zaman

      Sil
  7. Notçulardanım bende.. Minik bir not defterim olur her zaman. Defterlere de bayılırımm :)

    YanıtlaSil
  8. Bende yazmanın çok faydasını görmüşümdür. En iyi öğrenme şekli bence. Fikir çok güzelmiş aslında. Herkese lazım , bana çok lazım:)))

    YanıtlaSil
  9. ben genellikle önce küçük küçük not tutarım,sonra uygularım,gerekirse ne zaman,ne oldu,ne yaptım vs (unutmayayım) diye notu büyük not defterine eklerim.. :) o açıdan güzel ve faydalı bilgiler olmuş,eline sağlık.. ayrıca not defterin de harikamış..nerde satılıyo,bide ben alıyım bari.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. D&R Mağazalarından bulabilirsiniz :D

      Sil
  10. bayılıyorum bullet journallere ama benim hevesim bir iki gün süreceğini bildiğim için hiç başlayamadım :( teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  11. Süpermişş 😉☺️☺️☺️

    YanıtlaSil
  12. Bende yapmak istiyorum :)))) belki eylül ayından sonra , şu sıcaklar bir geçsinde ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende Eylül ayında yapmayı planlıyordum :D

      Sil
  13. Ben de hukuk fakültesini yazarak bitirdim diyebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel :D Bende planlı çalışmanın faydalarını çok gördüm

      Sil
  14. Yazmak,benim de çok kullandığım bir metot. Sürekli notlar alırım :)

    YanıtlaSil
  15. ay ben de yazarım çok. iki adet günlüğüm var ikisine de farklı şeyler yazıyom. bir de, ayrı defterler, plan defterleri. ayrıca duvarda post itler. herşeyi yazarım herşeyi listelerim. listeciyim yaa. ama hazır bullet journal olursa alırım tabiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazırları malesef yok amaç kendi istediğimiz şekilde tasarlamamız :)) Planlayıcılar satılıyor ondan alabilirsiniz mesela

      Sil
  16. Bir saat önce böyle bir şey düşünüyordum ama nasıl yapacağımı bilememiştim. Bunun doğrultusunda hazırlayacağım. Teşekkür ederiim 😁

    YanıtlaSil
  17. Planlı ve programlı yaşamak için kullanılabilir. Özellikle iş hayatinda faydasının daha fazla olacağını düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle ben bundan sonra hayatımın her anında kullanmayı düşünüyorum

      Sil
  18. Yabanci bloglarda gorup ozendim ben de yapmaya basladim.cizmeyi boyamayi sevenler icin cok guzel bir ugras��

    YanıtlaSil
  19. Planlı olmak her zaman güzel bir şey ancak bana ters olan bir şey. Hayatı akışına bırakmak lazım bazen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sizin gibi düşünenlerdenim aslında bakalım yapabilirim umarım :D

      Sil
  20. Planlamayı severim ama uygulamada biraz sıkıntı var bende de kuzummm :D Çok öpüyorum :)

    YanıtlaSil
  21. Uzun yıllardır buna benzer bir defter tutuyorum. Önemli olan unutmamam gereken olayları yazıyorum. Çünkü aylık üç aylık tekrarlayan bir sürü işlerim var. Ve çok işime yarıyor. Aklıma güvenemiyorum, gerektiğinde deftere bakmak daha kolay ve kesin sonuçlar veriyor.
    Resimli değil ama. Çiziktirsem mi ki? :))

    YanıtlaSil