Hayatımı Sorguluyorum

00:50 Elif Sağlık 3 Yorumlar

 
Herkes doğar,büyür ve ölür. En güzel anılar çocukluk anılarıdır ve gene en kötü travmalar da çocukluk ve ergenlik dönemi anılarımızdır. Anılar güzel olacağı gibi kötü de olabiliyor. Bazen can sıkıcı olsalar da onlarla yaşamayı öğrenmeli insan. Hayat her zaman güzel değil, şimdi herkesin kafasındaki düşünce zenginlerin parası var pulu var onlar mutlu olmasınlar da kim olsun değil mi ama öyle olmuyor işte. Onların da eminim mutsuz oldukları bir an vardır. Hayatı sorgulamaya başladığımda 10 yaşındaydım yada 11 öyle bir şey işte. Tenimizin rengi, doğduğumuz yer veya ailemizi seçmiyoruz, dolayısıyla bizi biz yapan değerlerin %50lik kısmını kader seçiyor diyebiliriz o halde. Müslümansınız fakat Müslümanlık görevini tam olarak yapmayan bir aile ve ezan seslerinin hiç olmadığı bir şehir düşünün. Öyle bir kaos ortamında büyüdüm işte. Kendimle baş başa kalmayı seviyorum ben, rahatlatıyor insanı.
   Tabi ilk önce hepimiz bulunduğumuz dinin yaratıcısını öğrendik ve sorguladık. Kaynaklar vardı fakat yetersizdi. Kitapta yazılanlar üstü kapalıydı onları anlamak için yaşamaya zamanım yoktu. Kimsenin ömrü de yetmezdi bence. Soyuttu her şey algılamakta zorluk çekiliyordu. Anlamak yerine bakmaya çalıştım bende gökyüzüne,dağa,taşa,toprağa,suya baktım.
   Suyun anlaşılmayan bir gizemi vardı, her şey suydu. Temizliğin ana kaynağından çok o bir bilgi kaynağıydı. Sanki ona dokunsam bütün kodlar beynimden akacak fakat ben bunlara dayanamayacak derecede güçsüzüm. Görünmeyen enerjisel bir bağ var ve bunun üzerine kurulmuş düzenler bütünü. O düzeni yaratanda büyük gizem. Kalpler sadece atan bir damar değil, o bir iletişim kablosu. Gözler ah o gözler, bir insanın gözü sadece görmez adeta bilgiyi saklar tıpkı bir kamera gibi. Birde gözlemci var sürekli bizi gözleyip duranlar. Onlar kuantumun ta kendileri...
   Bir aracıya, bir rehbere veya somut olan gözle görülebilir verilere ihtiyacı var insanın. Ancak o zaman ikna olabilir yoksa kendini sorgulamaktan nefsinin içinde boğulup kendini tüketmekten başka elinden bir şey gelmez...
   Birde her zaman niyet edip şükredin bir yerlerde sevgi var çünkü... 

3 yorum:

  1. Merhaba,
    Çekilişte birbirimizi bulmuşuz. Sizi keşfetmeye çalışırken bu yazınızı yakaladım. Soluksuz okurken bitiverdi. :)
    Bu yazı daha çok uzarmış. Hem de çok.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Bloğunu şöyle bir dolaştım ve çok sevdim. Ben de kendimi, çevremi sorguluyorum bazen. Aslında doğrusu da bu. Bazı şeyleri sorgulamak lazım, boşa yaşamamak adına.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay öyle mi beğenmene sevindim canım :D Evet sorgulamak lazım hayatı boşa geçirmemek adına

      Sil