Final Sınavına nasıl Çalışılır? | How to prepare for the final exam? - Kişisel Blog

27 Aralık 2016 Salı

Final Sınavına nasıl Çalışılır? | How to prepare for the final exam?


   Uzun bir süre bloğumu aksattım farkındayım kızlar. Final sınavlarıma çalışıyorum şu sıralar 2 hafta kadar paylaşım yapamayağım gibi :/. Öncelikle bu yazıyı okuyanlar sen üniversite mi okuyorsun peki hangi bölümdesin dediğinizi duyar gibiyim. Evet ilk sene bende kazanamayanlardanım hatta şöyle ki iyi bir puan alabilmek için rahat 2 senem daha giderdi çünkü temelim yoktu ve o sıralar birtakım problemlerim vardı.

    Neyse çok konuşmadan gelelim asıl konuya değil mi ?
1-Düzenli not tutunuz
Evet not önemli çünkü herkesten not alamazsınız çok çok yakın arkadaş olsanız bile bir süre sonra herkes kendi çıkarına göre hareket ediyor. Eğer Sağ beyin lobuna daha fazla sahipseniz yani yaratıcılığınız gelişmişse benim gibi renkli kalemler, çizimler çizin not tutarken. Sadece Öğretmenin söyledikleriyle yetinmeyip başka kaynaklara da bakın.
2-İyi bir dinleyici olun 
Mümkün oldukça ön sıralarda oturmaya çalışın, tamam en önde demiyorum ama en azından öğretmenden uzaklaşmayın öyle arka sıralarda ders dinlenmez zaten.
Dikkatiniz dağılacaktır muhakkak size önerim dersi ve hocanızı severseniz dersi de en iyi şekilde anlarsınız zaten.
3-Panik yapmayın
Evet çoğu kişi de Eyvah! Final zamanı geldi artık büte kalırız deyip hemen stresten ders çalışmayı bırakıp motivasyonlarını da düşürürler bu kişiler. Sakın ha! Geçecek sakin olun siz yeterki elinizden geleni yapın. 

Herkese Başarılar..

4 yorum:

  1. :D
    Diyeceğim odur ki...
    Maddi kaygılarınız yoksa rahat olun. Üniversitenin bütün olanaklarından (erasmus, kurslar, etkinlikler, geziler vs) yararlanın. Mümkün olduğunca yurt dışı deneyimi kazanın ve dil öğrenin. Becerebiliyorsanız ve bölümünüz müsaitse, kendinize çalışma imkanı yaratın, varsın yarım gününüzü alsın, okulu uzatsın. Sizi mezuniyetten sonra, 2-3 yıl öne atar ve her konumda önde başlatır.
    Hayatın en laylaylom yıllarını ders notlarını ezberlemekle değil, mesleğinizin gerçek hayatta nasıl yapıldığını öğrenmekle geçirmenizi naçizane öneririm. 100 almayın, geçer not alın ama tecrübeniz olsun.
    Anneanneniz, dekubad :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Anneannecim bilgileriniz benim için altın değerinde ve kesinlikle öyle yapıyorum :D

      Sil
  2. Hangi bölümü okuduğunu öyle çok merak ettim ki :) Aslında her sınav için geçerli ve yerinde öneriler olmuş ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yönetim bilişim sistemleri canım yakında Beni tanıyın diye bir yazı yazmayı planlıyorum :D

      Sil