Westworld Dizisi Yorumum

23:00 Elif Sağlık 41 Yorumlar


  Bilim kurgu filmlerini oldum olası çok sevmişimdir. Son zamanlarda da herkes yabancı dizilere merak sarmış durumda. 1 sezonu bir günde bitirenler mi dersiniz diziden diziye koşan mı derseniz sanki izlemezsek olmazmış gibi :) Şahsen bende artık Türk dizilerine bakmıyorum çünkü hepsinde aynı konu işleniyor, aşk mıcmıkları resmen. 

 Dizinin yönetmenleri sağlam bir kere. Lost ve Star Wars'ın yönetmenlerinden. Tıpkı Game of Thrones gibi HBO'da yayınlanıyor. Kod dünyası ile uğraştığımdan ilgimi çekip izlemek istedim belki bir şeyler kaparım diye :D 

Filmin Genel Konusu 
 İki kişinin kurduğu şirketin amacı robotlar üretip para kazanmak. Bu robotlar tıpkı insan gibi üretiliyor, kanlı,canlı yani. Bunları bir alana koyuyorlar ve robotlar kendilerini insan zannediyor. Kesinlikle makine olduklarını bilmiyorlar. Ortaklardan birisi insan gibi olmalarını istediğinden yapay zekalarını geliştiriyor ve olaylar bu şekilde seyrediliyor. 

Ne Öğrendim ? 
 İnsanın karakterini belirleyen unsurlar nedir sizce ? Çevresi mi ? Ailesi mi ? Hiçbiri. Kendi benliğini oluşturan şey onun 'Çekirdek Anıları.' Benim düşünceme göre bunların %75'i de kötü anıları. Çünkü iyi olan zaten unutulur. Asıl yaralar kalıcıdır ve insanın yapısını şekillendirir. Örneğin S.a.v Hz. Muhammed yetim kaldı. Yunus Emre uzun yıllar acı çekti, odun taşıdı. Mevlana Şemsini kaybetti. Biraz ironi gelebilir size fakat sanki Allah sevdiği kullarına ağır imtihanlar sunuyor. Ödülü kazanmak elbette kolay değil bunlar için çokça fedakarlık yapılıyor. 

 Film çok sürükleyici 2 günde bitirdim ben. 



Dizide Aşık olduğum kadın "Tessa Thompson". Dizinin hikayesi çok ilginç izlemenizi öneririm zaten sadece 10. bölüm :) 

41 yorum:

  1. İzlenecekler listemde bekliyor izlenmeyi:)

    YanıtlaSil
  2. Konu çok güzeldi aslında ama dizideki bazı karakterler ve olaylar sıktı, başroldeki o güzel kıza bayılmıştım ama yarım bıraktığım dizilerden biri oldu. Fikir müthiş konu müthiş ama olaylar bir tuhaftı o şapkalı atın üzerindeki siyah adamın amacı ne mesela :)) beni içine çeken pek bir şey olmadı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl bomba zaten o :D Filmin sonunda o adamın amacını anlayacaktınız zaten :) Bence devam edin

      Sil
  3. WESTWORLD'a benzeyen iki sinema filmi daha vardı..Tv,de iki sefer izlemiştim bunları..ancak şu an isimlerini unuttum..Google'da "WESTWORLD benzeri film" diye arattım ama bir türlü bulamadım onları.. :( o filmelerde de robotlar üretiliyor ve kimi ülkeyi kontrol ediyor,kimi kontrolden çıkıyor katliamlar yapmaya başlıyor,kimi hurdalıklara atılıyor vs vvs..westwoorld'u izlemedimm..tv,de olsaydı herhalde kesin izlerdim..internetten dizi izleme keyfini alamıyorum,o nedenle hbo kanalı bana uzak gibi geldi.. ayrıca "ne öğrendim"'de belirttiğin sözler ise çok mantıklı olmuş..çok iyi örnekler vermişsin..eline sağlık.. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa chuky diye robot polisin filmi var onu izlemelisiniz o zaman ;)

      Sil
  4. Amazing post, dear! Looks wonderful :)
    Hugs ♥
    LIANA LAURIE

    YanıtlaSil
  5. Finali de bomba gibi olmuştu. Asıl aksiyon 2. sezonda çok belli!
    Bekliyoruz artıkkk

    YanıtlaSil
  6. Çok merak ettimm. Lost'un yönetmeninin elinden çıktıysa, bu da eminim şahane bir dizidir.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, ben bayılarak izledim, yakında Emmy ödüllerini toplayacak gibi gözüküyor. Heyecanla 2. sezonu bekliyorum
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Konusunu sevdim, 10 bölümse kısa sürede biter. :D Bölüm beklemeyi sevmiyorum ama şu sıralar yeni dizilere başlayıp duruyorum -çok güzeller :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç sorma bende beklemeyi sevmiyorum çok heyecan sarıyor

      Sil
  9. Müthiş bir dizi bunun filmi de var aslında çok eskiden çevrilmiş ben onu da izledim.Ama ikinci sezon çok geç bir zamanda nasıl beklenir bilmiyorum

    YanıtlaSil
  10. heey izlemiştim yakındaa :) black mirror da benzer konuda ve iyi :)

    YanıtlaSil
  11. Bilim kurguya bayılan ben bu diziyi çok çok sevdim. Beni de gerçek dünyadan alıp götürdü. Anthony Hopkins benim favorim oldu. 2. sezonun 2018'de yayınlanması aşırı kötü. Ben hemen bitmesin diye her gün 1 bölüm izledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende öyle yapmayı düşündüm fakat sabredemedim ;-)

      Sil
  12. Ben bunun ilk bölümünü 2 kez izledim ama cık sarmadı. Aslında çok da severim bilimkurgu. Humans vardı azıcık benzer. Ama bir şans daha vereyim bari. :D

    YanıtlaSil
  13. Çok sevdiğim için yavaş yavaş izledim ben günde en fazla iki bölümle bir haftalık bi süre zarfında bitirdim ve inanılmaz keyif aldım :) Bu diziden sonra tv açmadım hiç :) Ayrıca bunun üstüne stranger things ve humans izledim güzel oldu tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  14. Yayını gördüğümm iyi olduu :) izlicem ben dee

    YanıtlaSil
  15. Hayata karşı bakış açınızı değiştirecek bir yapım. Hayatı duygusal değerlendiren ülkemiz için biraz daha materyalist bir bakış açısı da sağlayabilir görüşündeyim, tabi bu kişisel bir düşünce.

    YanıtlaSil
  16. Great post!
    Have a nice day, dear!

    YanıtlaSil
  17. Very interesting post! Thanks for sharing! 👌👌👌

    YanıtlaSil
  18. Bu diziyi çok duydum.Bilim kurgu severim.Konusunu da şimdi sayende öğrendim.İzleyeceğim inş.

    YanıtlaSil
  19. Bende bu dizinin yorumunu arıyordum sağol :)

    YanıtlaSil
  20. It didn't know about that film thanks for show me
    Have a nice weekend!
    =)
    New post in my Lifestyle Blog

    YanıtlaSil
  21. Blog Kesif etkinliginde sizi gördüm blogu ziyaret edem dedim de suan icimden kendi kendime diyorum ki sizin kesif etkinligine gereksiniminiz yokmuş maşallah Tüm dünyaya hitap etmiş blogunuz .)))

    Tarihe ilgi duyarsanız bloguma beklerim..

    Takipte kalacağım ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim geleceğim muhakkak :)

      Sil
  22. 10 bolumse sadece ızlenebılır. Su sıralar kore'den de aıkılmıs bırısı olarak yeni şeyler kesfedebılırım🤗

    YanıtlaSil
  23. Bu arada sızı takıp etmıyormusum, fatofıtofan'dam gelmiştim bende beklerım 🤗

    YanıtlaSil
  24. Ben dizi konusunda pek iyi degilim. Iyi ki netflix var da bazen begendigim birseylere bakiyorum.

    YanıtlaSil
  25. Kuzum şu an izlediğim diziyi bitirdim yeni dizi arayışlarındaydım. Mutlaka bakacağım emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil