Doğru Eş Seçimi | Yaptığım Hatalar | Evleneceklere Tavsiyeler - Kişisel Blog

21 Temmuz 2017 Cuma

Doğru Eş Seçimi | Yaptığım Hatalar | Evleneceklere Tavsiyeler


  Herkesin hayatında yaptığı en büyük karardır insanın eşini seçmesi. İlk önce eski çağlara inelim. İlk insanlar eşlerinin iri yapılı ve dolgun hatları olmasına dikkat ediyormuş. Bunun sebebi de daha sağlıklı çocuklar doğurabileceğine inanmalarıymış. Şimdi ise manken gibi vücutlar arıyoruz seçimlerimizde. Küçükken yok yok ben hiç evlenmeyeceğim derdim. Artık çevremin etkisi ile midir bilinmez sanki biri beni kısıtlayacak ve ben özgür olamayacağım gibi hissederdim. Ki bu durum ergenliğimden sonra değişti. Hormonlarım, kimyam daha farklı algılıyordu artık. Sanırım 12 yaşında sanal ilişkim olmuştu. Bu da teknolojinin bize verdiği zararlarından biri malesef. Konuşmamız şöyleydi :
-Mrb
+Mrb
-Sew olalım mı ?
+Olalım 

 Tabi o zamanlar herkes kısaltarak konuşuyordu. Şimdi hala öyle mi bilmiyorum en azından ben bıraktım :) Neyse sonra 8.sınıfta gene internet aracılığı ile biri ile tanıştım. Kendisi şehir dışındaydı. Ne cesaret ama, şu an o yaşıma dönseydim kendime çok kızardım. Tanımadığım insan ile görüşmüştüm. 3 seneye yakın çıktık fakat hiç de normal değildi. Sürekli kavgalar, tripler. Kendimi de çok fazla kaptırmıştım. Ayrıldıktan sonra ağır depresyona girdim. Annem beni psikologa götürdü. Tabi saçma sapan konuşmalarım ile doktoru delirtmiştim. Herkes bir sevgili yapma çabasında idi. Annemin dediği gibi oyuncak zannediyorlardı, ya da kendilerini havalı görüyorlardı. Gerçekten öyle idi bir süre, peçete gibi atmalık sevgililer sarmıştı dört bir yanı. Bence bu durum hala öyle. 

 Babamın tecrübe edilmeden doğruyu bulamazsın sözü beni etkilemişti. Bende ilişkilerimde çokça hata yaparak doğru kişiyi buldum. Artık olgun bir bireydim ve kararlarımı nihayet sağlıklı verebiliyordum. Analizlerim bana bir erkek profili oluşturdu ve o özellikleri birinde bulursam yuva kurabilecektim. Kızlar için genel bir yargı vardır: Evi olsun, arabası olsun, maaşı dolgun olsun. Fakat bir şeyi unutuyorlar, mutluluklarını. Birde zengin olursan mutlu olursun önermesi de var. Burada davul bile dengi dengine çalar sözü devreye giriyor. Eşit şartlarda isen senin seçimin. Annem artık üniversite okumuş, lisans yapmış damat arıyor :D O da yanlış bir seçim tabi ki. Sanki Üniversite okuyan herkes Adammış gibi... 

 Neyse biz konumuza dönelim. Değer kavramı benim için çok önemli. Size gerçek anlamda değer veriyor ise, sizi siz olduğunuz için seviyorsa bu çok önemli. Örneğin bazı erkeklerin mantığında 'cinsellik var ise benim için değerlidir' önermesi olmasın. Bazen sebepsizce sevsin sizi, sebepsizce sarılsın, güzel olduğunuz için sevmesin sizi, Kalbiniz güzel olduğu için sevsin. Gidin sebepsizce eşinize çiçek alın mesela illa özel bir günün olmasını beklemeyin. Bunlar Değer kavramları. Çok duyuyorum 'Benim kocam tam bir öküz' ? Seni silah zoru ile evlendirmediler ya kendi seçimini yapmışsın. Bu konuda çok dikkat edin ve eşinizi çok ama çok iyi tanıyın. Evlilik,ikinizin birlikte hareket edeceğiniz yaşam biçiminizdir. Flört döneminde gönlünü çalıp evlendiğinde evin reisi modelini oynayıp eşlerini üzenlere ne demeli peki. 

 Eşiniz sizin için çocuk sahibi olacağınız birey olmamalı. Sizin arkadaşınız olmalı. Destek vermeli, sohbetleriniz hoş olmalı, sizi dinlemeli. Birlikte güzel vakitler geçirin. İyi ve kötü günde yanında olun. En önemlisi onu anlayın. Şu gibi tiplerden olmayın mesela 'Bugün yemekte ne var karı' ? wtf is going on. Uzak durun. Üslubu da çok önemli. Size nasıl hitap ediyor dikkat edin bir kere. Hele size küfür etmesi çok büyük ayıp. Eğer sağlıklı bir ilişkiniz var ise zaten siz sevdiğiniz kişiye seve seve pişireceksiniz o yemekleri, içine sevginizi de katarak hemde. Eşlerini anlamak demişken örneğin eşi işten gelmiş çok çekmiş patronundan üstelik bunun yorgunluğu var üstünde. Eşi geliyor hemen azarlama mode on 'Sen beni artık eskisi kadar sevmiyorsun, artık konuşmuyorsun bile benimle dfghjmnERROR404....' Anla bir önce onun hallinden anla. Bunun bir de araba kavgaları var ki o tür tipler çok tehlikeli. Karşılıklı anlayış sizin için en iyi yol olacaktır. Yeri geldiği zaman da kendinizi onun yerine koyun ve empati yapın. Bir de şu düşünceye sahip kişiler var 'Çocuk olunca hallolur elbet' demek ki eşi ile anlaşmazlıkları var ve çocuk sahibi olunca sorunlarının düzeleceğini zannediyor. Hayır daha kötü sonuçlar doğurur. Etkilenen de zavallı çocuk olacak sonra. Neden boşanma oranları arttı ülkemizde ? Neden eşimizi tam olarak tanıyamıyoruz da evlendikten sonra çıkıyor bütün problemler. 

 Evleneceğiniz kişiyi 40 kere tartın. 100 kere düşünün. Birde sakın başkalarının lafını dinlemeyin. Evlenecek kişi elbette sizsiniz onlar değil. Eğer sağlıklı düşünebilecek kadar bilinçli iseniz en iyi siz bilirsiniz doğru kişiyi. 

 Yazımı buraya kadar okuyanlara da ayrı bir teşekkür etmek istiyorum :D 

65 yorum:

  1. İnsanın önce ruhuna,kalbine,gönlüne hitap etmeli. Tanımak çok çok önemli bir şey. Ben en çok dürüstlüğüne,erdemliğine,kişiliğine,ortamlardaki hal hareketlerine dikkat ederim mesela. Güzel bir yazı olmuş,eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru, birde dışarıda nasıl ve size karşı nasıl ona da bakmak gerekir :D Teşekkür ederim

      Sil
  2. Ah iyi hos diyorsunda nasipten öteye gecilmez sözünede ayrıca inanırım. Evlenmeden önce herseyi dusunmustum hic tanimadigim bi insanin profilini cizdim kafamda oldu da. Olduktan sonra fark ettigim bi nokta vardi karakteri. Hersey tamamda ben karakterini belirlemeyi unuttum. Hayallerimdeki gibi bi adamla olmama ragmen karaktersizligi yuzunden cok cektim. Bunada nasip deniyor herhalde 😄😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsundu. Hayat sizin için daha yeni başlamış hem artık tecrübelisiniz de :D Artık daha dikkatli davranacağınızdan eminim

      Sil
  3. Babanın sözüne hayran oldu. En doğrusu valla. Benim aşkım babam beni hiç bir erkekle paylaşamıyo. 1yıldır evliyim ama ne çektiğimi gelin bana sorun hahah :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa sorma evet. Onların prensesiyiz daima <3

      Sil
  4. Nice post https://bysinkj.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. %100 emin olunamayacak bir durum olsa da ´sizi olduğu gibi kabul etmeli` olayı şans gerektiren bir durum. Alma-verme dünyası olan bu dünya da dengeli bir ilişki kurmak ancak konuşabilme yeteneğine bağlı. En azından ben böyle düşünüyorum. Yazın çok güzeldi. Paylaşımın için teşekkürler ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkili iletişim çok önemli. Burada insanın kendini ifade etmesi en büyük etken tabikide

      Sil
  6. Yazınızı ilgiyle okudum ama ne yazacağımı bilemedim kendi kafama göre. "Dananın alası dışında, insanın alası içinde" sözü imdadıma yetişti hızır gibi.
    Yazdıklarınız çok önemli mutlaka ama insan her an fiziksel ve kimyasal olarak değişip duruyor; hangi anını tanıyacağız. yalnızca spor toto oynar gibi tahmin ediyoruz görüp bildiklerimize göre. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kader de öyle değil midir ? KADERİN OYUNU MU BU şarkısı gibi :D

      Sil
  7. İstediğin kadar irdele bir o kadar da evlendikten sonra yerin altından çıkar :) ben esimi cok inceleyerek sectim dört dörtlük sayılır ama birseyi unutmusum oda aile :) akılları varsa ailesini de iyice incelesinler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anammm evet hele bir de çekilmeyen Kaynanalar var :D Allah kolaylık versin.

      Sil
    2. Hay agziniza saglikkk durumu tam anlamiyla ozetlemissiniz👏😂😂Hislere tercume,duygular selale suanda.😂

      Sil
  8. Umarım doğru kişiyi bulmuşsundur 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buldumm buldumm :D Fakat daha evlenmedik :D

      Sil
  9. sonuna kadar katılıyorum yazdıklarına

    YanıtlaSil
  10. Fantastic pic!

    I hope that you visit my blog and maybe stay for longer!
    spiked-soul.blogspot.com

    Like Spiked Soul on FACEBOOK


    Kisses
    Elwira Charmuszko

    YanıtlaSil
  11. Yazınızı sonuna kadar okudum. Doğru tespitler yapmışsınız. İçinde bulunduğumuz dönemde erkek tarafı genelde işin bel altı kısmında. Ama hele bir bacısına biri baksın bakalım. Neler oluyor. Hadi diyelim bacısı yok, içinde vicdan da mı yok. O bayan size güvenmiş ve sizi hayatına sokmuş. Bu tür şeylere ne gerek var. Sevgiyi fiziksel olarak değil, kalbinizde yaşayın. Ki mutlu olabilesiniz...

    YanıtlaSil
  12. Ya o sanal ilişkideki muhabbette koptum ben :D Ülkece zor zamanlara atlatmıştık :P
    Şaka bir yana hepsine katılmakla birlikte günümüzde bu işlerin artık samanlıkta iğne aramaktan da beter olduğunu düşünüyorum malesef. Herkesin bir kısmeti, bir bekleyeni vardır elbet...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelin ata binmiş ya nasip demiş misali :D

      Sil
  13. Okuduğum en samimi yazılardan biri demekten alıkoyamıyorum kendimi. Yüreğine sağlık, gönlüne sağlık. Çok mühim bir konuya değinmişsin. Ve konuyu çok güzel özetlemişsin. Daha üzerine ekleyecek pek bir şey bulamadım. Hele şu cümleni okuduğumda odada öyle bir kahkaha attım ki herkes duydu :)

    " Bugün yemekte ne var karı ? wtf is going on "

    :)) tekrar yüreğine sağlık. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi güldürebildiysem ne mutlu bana o zaman :D Teşekkür ederim değerli yorumunuz için :))

      Sil
    2. Lütfen O teşekkür bana ait :))

      Sil
  14. NASİP ONA İNANIYORUM. OLUMLU OLMAK LAZIM İNŞALLAH...

    YanıtlaSil
  15. zorla /görücü usulü evlendirilenler,yanlış seçim yapanlar vs vs..bir de yıllar geçmiş olmasına rağmen halen beyaz atlı prensini /prensesini bekleyenler de var.. :) doğru eş seçimi,çok karmaşık ve çok uzun süren bi durum..sizin beyaz atlı prensinizi bulmanıza sevindim..:) uzun yıllar mutlu evlilikler dilerim.. :) kolay gelsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben herkesin çift ruhlu yaratıldığına inananlardanım. Bence herkesin kendisine göre sunulan birileri de var fakat nasip işte bulunur mu bilinmez :D

      Sil
  16. Yazdıklarına katılıyorum bitanemm ama zamanla bireyler değişebiliyor ve birbirlerine uyum sağlayamıyorlarsa bence uzatmanın alemi yok. Böylece daha çok zarar veriyorlar birbirlerine... Ayrıca insanda saygı ve samimiyet her şeyden öncelikli olmalı ve tabii ki anlayış... Çiftler yeri geldiğinde yalnız da kalmalı olumsuzlukları ise beraber göğüsleyebilmeli... Daha var yazacaklarım ama bu kadarlık olsun balım emeğine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen balım zaten biz seninle aynı düşüncedeyiz :D

      Sil
  17. Very nice text, I like the way you wrote it.

    David Marks

    YanıtlaSil
  18. Sorry for the David Marks, mistake. :)

    YanıtlaSil
  19. benim annem de evlilik kumardır der. ben de öyle düşünürüm. ne kadar tanırsan tanı bir insanı, evlendikten sonra aynı evde yaşadıktan sonra işler değişiyor. ha bir de insanın durmaksızın değiştiğini varsayarsak; işler bayaa bir sarpa sarıyor. sanırım mutlu evliliğin sırrı: tahammül. fakat karşılıklı tahammül. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum size kime nasip kime kısmet dünyası

      Sil
  20. Bu aralar sevgilimle o kadar sorun yaşıyorum kı..bazen de hayat karşınıza doğru insanı çıkartır ama kader ayırır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin için Hayırlı olan ne ise o olur. Umarım kısa zamanda çözülür sorunlarınız. Uzun vadede sorun yaşamak sağlıklı değil

      Sil
  21. yalnızlık daha güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen :D Sonra içinden bir ses onsuz yapamazsın diyor :D Annelik içgüdüsü çıkıyor ortaya

      Sil
  22. Çok doğru bir yazı... Doğru insan olduğu zaman zaten arkadaş gibi oluyorsun, onun için her şeyi kendi isteğinle yapıyorsun.. Aksi halde devam etmenin de bir anlamı yok. Evlendikten sonra kadının da erkeğin de tavrı çok önemli gerçekten. Birbrilerini gereksiz bir şekilde yıpratıyorlar..

    YanıtlaSil
  23. I am so loving this post!


    Bloglovin
    STYLEFORMANKIND.COM

    YanıtlaSil
  24. Bana göre evlenmeden önce ne kadar emin olursan ol evlendikten sonra herkes değişiyor. Kadın da erkekte. Hiç birimiz yerimizde saymıyoruz ki zaten. Meraklarımız, hayata bakışımız, ilgi alanımız sürekli değişiyor e bunlar değişirken eşimiz nasıl değişmesin :)

    Aile gerçekten çok önemli. Eğer eşinizin ailesiyle sizin yetiştiğiniz aile yapısı birbirine uyuyorsa arada ne pürüzler çıkarsa çıksın sorun haline gelmeden çözülebiliyor. Derler ya bazen ne var canım ben anne babasıyla mı evleniyorum diye evet evleniyorsun ona göre seçmelisin :))

    YanıtlaSil
  25. Very nice! Thank you for stopping by. <3
    The Fancy Cats

    YanıtlaSil
  26. I never thought about marriage yet because I feel like it seems still long way to go, but this post is very useful I think, thank you :)

    xoxo,

    |CHELSHEAFLO BLOG|
    |FACEBOOK| |INSTAGRAM|

    YanıtlaSil
  27. İnsan önce kendisini iyi tanımalı daha sonra kendisine uygun insan seçmeli. Evlilik iki farklı kişinin tek kişiye evrilmesidir:)

    YanıtlaSil
  28. Great post:)
    kisses:*

    https://irreplaceable-fashion.blogspot.com

    YanıtlaSil
  29. Biz 17 yıllık evliyiz ve turnayı gözünden vurmuşum ben:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyisini yapmışsınız :D Allah uzun ömürler versin mutluluğunuz daim olsun :)

      Sil
  30. Absolutely great post! I like it!
    www.recklessdiary.ru

    YanıtlaSil
  31. Aslanı kedi, kediyi aslan yapabilir bu evlenme işi :)
    Ne kadar tanırsan tanı evrim tamalanmamışsa evlenmeden önce bir kumara dönüşüyor ne yazık ki....
    Kısmet diyorum ;)

    YanıtlaSil
  32. kesinlikle doğru ama şu da var ki evlendikten sonra o kadar çok şey değişiyor ki :) her ay güller alan adamlar sonra bunu gereksiz görebiliyor

    YanıtlaSil
  33. Interesting topic worthy of discussion. To marry for love is the main thing, love rules the world)

    alishapony.blogspot.ru

    YanıtlaSil
  34. "dünyada değişmeyen tek şey değişimin kendisidir " gibi bir söz vardı sanırım ve sonuna kadar katılırım . Ne yazık ki evlilik bireysel olması gereken ama ülkemde kurumsala dönmüş olan bir yapı. Bir de o cicim ayları denilen kısımlar var ki hiç girmeyelim , ilişki , flört ya da çıkmak hangisi olursa olsun aynı evin içinde yaşamak kast edilmiyorsa , karşınızdaki kişiyi sadece gösterdiği kadar görebilirisiniz. Sevmek te bazen ya da sanırım bir yere kadar kurtarıyor evliliği ama hayata bakış açılarınız bir yerlerde kesişebiliryorsa , uzun soluklu evlilikler oluyor. Ya da ben çok mu mantıklı bakıyorum olaya . Not :17 yıllık evliyim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan sevmediği birine katlanamaz zaten diye düşünüyorum. Çok haklısınız mantık çerçevesinde fikirlerinizin uyuşması çok önemli. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim

      Sil
  35. Ailede ve okulda aldığımız eğitim yaşam biçimimizi ve çevremize nasıl davranacağımızı belirliyor. Aile de bir sorumluluk duygu kazanmayan bir bireyden ne bekleyebiliriz. Bu ister kız olsun isterse erkek olsun. Evlilik bir kutsal kurum olduğuna göre önce kendi ailemizin için de ne kadar varlık gösterebildiğimize bakmamız lazım. Sonra yeni bir aile kurmaya müsait olup olmadığını anlamamız daha kolay olur diye düşünüyorum.
    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi benim evleneceğim kişinin ailesi çok da iyi değil hatta görüşmüyor onlar ile. Onların hatalarını yapmayacağını söylüyor. O Yüzden sanırım yorum yapamayacağım, birde yetim büyüyenleri düşünürsek işin içinden çıkamayız

      Sil
    2. Tabi ki tercih ve karar sizin saygı duyuyorum. Ben sadece düşüncelerimi yazınıza eklemek istemiştim. İşin içinden şimdi çıkılamadığını düşünüyorsan bir ev de dört duvar arasında yaşayacak bireylerden de fazla bir şey beklememek lazım. Belki de ben yanlış düşünüyorum.
      Saygılarımla.

      Sil
  36. Altı yıl arkadaşlığın ardından yirmi yıldır evli biri olarak demem şu ki evlilik karpuz almaya benzer anacım, tıklarsın, koklarsın, tartarsın ama eve gelip kestiğinde ne çıkacağını bilemezsin :) Sanırım kocamı evliliğimin onuncu yılından itibaren tanımaya başladım, on altı yıl sonra yani, o zamana kadar kendimi tanımaya ve hayalimdekini yaşamaya uğraşıyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık insanın kaderi mi bahtı mı hayırlısı mı deniliyor bilemiyorum fakat dediğinizde haklısınız. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim

      Sil
  37. Ne kadar tartarsan tart aynı evin içinde, eşinin çorabını toplamadan olmaz. Bilemezsin.Kimseyi dinlememe konusuna katılıyorum. Evlenecek olan bensem şayet kimse benim hayatımda söz sahibi olamaz. İyisiyle kötüsüyle benim kararım ve acı da olsa sonuçlarına ben karar verdiğim için katlanırım. 13 yıllık evli ve 12 yaşında bir çocuk annesi biri olarak söylüyorum eşler birbirine anlayış göstermediği sürece olmaz. Yürümez. Ve herşeyin başı sevgidir. Sevmiyorsa kopar. Parçalanır. 10 tane de çocuk doğursan faydasız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru yazmışsınız. Şu çorap olayı da çok tartışılıyor ya eşler arasında. Ama insan sevince ona hiçbirşey geliyor

      Sil
  38. Hepsi çooook doğru. Evlenmeye karar vermek çok zor yahu. Nasıl evleniyorlar 3 ayda ben şok :)

    YanıtlaSil
  39. Mükemmel bir yazı biraz okudum başından Ana sonra tamamını okuyacağım
    Görüşmek üzere...

    YanıtlaSil