Başarının Sırrı ! Matematiği nasıl yendim ?

00:40 Elif Sağlık 42 Yorumlar


   Daha ilkokuldaydım. Bütün derslerim pekiyiydi fakat matematik hariç. Sevemedim ve Sevdirmediler bana. Daha sonra 3,4,5 sınıfta dahil düşük not aldım bu dersten. Bana göre IQ olayı da çok yanlış. Kimse salak değildir. "Benim zeka seviyem 150 sen ise gerizekalısın" bu mu yani ? Değil. Artık çoklu zeka türleri çıktı. Örneğin ben daha çok duygusal ve yaratıcı bir zekaya sahibim. Keşke bunu ben fark etmeden önce ailem fark etseydi ama bir önemi yok onlara da kızamıyorum çünkü onlara da öğreten kimse olmamış.

Neden sevemedim ? Gerçekten salak olduğum için mi?
 Tabikide hayır. Zekada en önemli faktör çevredir. Tamam genetik de var işin içinde fakat bu etkeni geliştirmedikçe gene bir önemi olmayacaktır.
1) Annemin küçükken bana sürekli "Zaten bizim sülalede kimse matematikçi değil yapamaman normal" 
Ya bir kere nereden çıktı bu ön yargı. Annesi ve babası çiftçi olan o kadar çok mühendis ve doktor var ki. Neden benim beynimi şartladınız ? Çok kızıyorum.
2) Sayıların hiç ilgimi çekmemesi. Sanırım bu şartlanmadan dolayı diye düşünüyorum. Ne zaman matematik dersi olsa zihnim çok sıkılıp hayal kurmaya başladı.  
3) Gene ortaokuldaki matematik öğretmenimin çok kaba olması ve yaramazlık yapan bir çocuğu kulaklarından çekip tavana kaldırması bana travma etkisi bıraktı. 

 İşte bu sebeplerden dolayı ben matematiği hiç sevemedim. Fakat matematik peşimi hiç bırakmadı :) Lisede iken bilişim teknolojileri lisesini seçmiştim ve üniversite sınavına hazırlanmam gerekiyordu. Gittik ve dershane müdürüyle konuştuk. Aslında benim aklımda sözelci olmak vardı. Müdür bölümümün MF olduğunu söyledi. Birde Annem demesin mi "Kızım 4 dil biliyor Uluslararası ilişkiler okuyacak" diye. Bak işte ya. Benim geleceğim benim kararlarım. Gene sinirlendim. Sonra TM yani eşit ağırlık bölümünde ben devam ettim. Fakat karşıma matematik çıktı.

4 işlemi bile yapamıyordum 
 Düşünün ki bir kız sayısalcı fakat o da ne 4 işlemi bile yapamıyor. Şaka değil gerçek. Burada şimdi sözelci arkadaşlarımız için açıklama yapıyorum çarpımı veya bölme işlemini biliyorum. Ben o kadar çok üzülüyorum ki halimi bir görün. Depresifleştim o ara zaten. Neyse orada soru çözüm hocaları var. Benim sorular bir karış. Anlamıyorum ki yapayım. Gittim hocaya dedim hoca ben matematiği yapamıyorum galiba. O da sağolsun çok iyi bir hocaymış onun sayesinde Aydınlanma yaşadım :) Kimsenin yapamayacağı bir şey yoktur kızım dedi.
"Adım Adım Matematik" kitabını al baştan öğren dedi. Bendeki o ışığı görecek ki :) Bende aldım çözdüm öğrendim. Sonra da ya ne kadar da kolaymış aslında dedim. Hoca dedi ki "yapabildiğini sende gördün değil mi". Yıllarca x ve y'den çok korkmuştum. Meğer çok eğlenceliymiş. Boşuna korkmuşum onca sene dedim. 

Korkumu nasıl yendim ?
 İşte gördüm ki yapabiliyorum. Yapabildikçe de kendime inandım. "YAPABİLİYORUM İŞTE" dedim. Kendime inancım ve özgüvenim arttı. Eğer ben kendime inanmasaydım ve kendimi bıraksaydım kesinlikle bunu başaramazdım. 

Üniversiteyi kazandım
 Annemin beni aslında yanlış yönlendirip TM seçmem aslında işe yaramıştı. Ben uluslararası ilişkiler bölümünü seçmedim. Kendi istediğim alanla ilerledim. Artık büyümüştüm ve kendi kararlarımı kendim verebilirdim. Kimse bana karışamaz, hayatıma müdahale edemezdi bu saatten sonra. Yönetim Bilişim Sistemlerini kazandım. 

 Son olarak da eğer Babam hayatta olsaydı benimle gurur duyardı. Çünkü o hep şöyle derdi "Ben okuyamadım, imkanlarımız yoktu, senin var. Sadece Oku kızım ...."

42 yorum:

  1. KPSS 'ye kadar karşıma sürekli matematik çıktı.Benim artık inatlaşmak için zamanım kalmadığından sözel derslere ağırlık verip sınav işini hallettim.Matematikte temel yoksa ilerlemek gerçekten zor oluyor.Bu yüzden kızım okula başladığı ilk günden beri psikolojik olarak matematiğe yönlendiriyorum onu. Biliyorum ki hayat boyu yakasını bırakmayacak ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle temel çok önemli bir unsur. Ama sizde pes etmeyin

      Sil
  2. Hikaye çok güzeldi, benimde kendimi sartlamam yüzünden başarısız olduğum şeyden, sonra başarılı olmuslugum var, kendine güvenmek ve inanmak çok önemli başarmak için =D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle inanmanın gücünü şimdi daha iyi anlayabiliyorum :)

      Sil
  3. ciddi bir başarı hikayesi olmuş, farkındalık katması müthiş , böyle yaşanmışlıkları okumak ayrıca keyifli :D

    YanıtlaSil
  4. Aslinda matematigi eglenceli hale getirip ogretmek ogretmek de cozum olabilir ama bu da ogretmenlerin isine gelir mi bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke bütün öğretmenler böyle eğlenceli öğretseee :)

      Sil
  5. Ben seni hep ekli sanıyorum,yazılarını göremediğim için dolayısıyla okumuyorum:)) Google + da yayınlanan yazıları kaçırmıyorum galiba:) İnsan istedikten sonra başarıyı yakalayabiliyor. Başarı hikayeni başkalarıyla paylaşman çok iyi olmuş. Matematik tüm ülkenin sorunu sadece senin değil. Hepimiz sorunluyuz. Bu ülkede matematik öğrenilen değil ezberlenen bir şey. Ön yargı hangi konuda yok ki bunda olmasın. Böyle beyinlerimizin çevresini çocukluğumuzdan itibaren demir parmaklıklarla çevreliyorlar ki başka yere kaçmasın??:)))

    YanıtlaSil
  6. İnandığınız yolda yürümeniz ne güzel.. Babanız sizinle daha çok gurur duyuyordur emin olun.

    YanıtlaSil
  7. Ben basarinin azimle olacagina inananlardanim. Matematigide cok severim 8. Sınıfa kadar hep 5 alırdım. Lisede de dörtlerle ilerledim çünkü calismayi birakmistim. Matematik cok hos yaa. Bulmaca çözer gibi geliyodu bana.

    YanıtlaSil
  8. Al benden de o kadar, ben hala nefret ediyorum sayilardan 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etmeyinn. Sayılar algoritmik diziliş evreni. Evrende o kadar çok matematik var ki

      Sil
  9. ayyyyy ne güzel hikaye. baban da duyuyodur ki gurur :)

    YanıtlaSil
  10. Malesef matematik konusunda çok ön yargılıyız. Dediğin gibi ailede matematikçi varsa çocuklar da zeki olur şartlanması. Hem niye matematiği iyi yayanlar zeki olsun ki? Sosyal zeka diye birşey var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bu şartlanmayı aşmamız gerek toplumca

      Sil
  11. Başarıya ulaşmanıza sevindim bende aynı yollardan geçip matematiğe çelme takmıştım.

    YanıtlaSil
  12. Ne güzel tebrikler sana.. Hayatın hep bu şekil inanç ve başarı çizgisinde ilerlesin inşaALLAH.

    YanıtlaSil
  13. Çocukluktan beri öncelikle aileler etiketliyor sonra da toplum ve biz de inanıp öyle yaşıyoruz.Bu konuda ablamla dün facebookta bir söyleşi yapmıştım.Tam da senin yazına denk geldi.Belki ilgini çeker.https://www.facebook.com/yurdaaslicelik Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de söyleşilerde benim hikayemi anlatırsınız bir gün :)

      Sil
  14. Babanız emin olun sizinle gurur duyuyor, keşke ben de yapabilsem diyorum matematiği. Eğer ben de yapabilirsem böyle bir başarı hikayesi yazarım. Tebrikler... Hayatınızın hep bu şekilde inanarak ve sabrederek geçmesi dileğiyle.

    YanıtlaSil
  15. Ben yapabiliyorum ama gene de sevemedim bir türlü :) Benim belalım fizik ve şansa bakın ki mühendislik okuyorum, benim hikayem daha acıklı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdiğiniz bir meslekte ilerlemek her zaman etkili bir sonuç verir. Umarım istediğiniz alanla ilerlersiniz

      Sil
  16. Merhaba..İnsan yeter ki azmetsin,yapamayacağı şey yok.Siz de güzel bir örneği olmuşsunuz.Eğilim ve kabiliyetleri keşfedip geliştirmekte ,bir alanı sevdirmekte öğretmenler çok etkili oluyor.Bir insanın geleceğini şekillendirebiliyor..

    YanıtlaSil
  17. Believe me if I tell you I understand what you mean
    kss
    =)
    New post in my Lifestyle Blog

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. I'm telling about how I success at Math :) It is my story about it.

      Sil
  18. Ben de hiç sevmem matematik okul hayatım boyunca tabi ki kullanmak zorunda kaldım ama bence büyük çoğunluğu bir lise öğrencisi için çok gereksiz

    YanıtlaSil
  19. Matematik bizim ülkede hem zor görülen hem de kutsal sayılan bir ders. Öğrenci matematik yapıyorsa diğer dersleri de yapar. Bu fikri üreten kim acaba?

    Ben de yapamayanlardanım. Hatta YGS gibi sınavlarda düşük puanımın sebebi matematiktir. En fazla 10 soru yaparım, gerisi gelmez :D

    Zaten yapamamamın en büyük nedeni bu önyargılardı. Çok fazla soru var ben bunları hatırlayamam diye işten kaçıyordum. İleride çocuğum olursa bu durumun onu engellemesine izin vermeyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle toplum olarak soyutlandık hepimiz. Benimde ileride çocuğum olursa yeteneği ne ise ona yonlendiririm

      Sil
  20. Aslında matematiğin zorluğu ülkemizde abartılan bir durum.Hatta fobi haline dönüşmüş durumda.Tabi bir insanın matematiğe sevgisi olmayabilir.Bu görüşün büyük kısmı bence toplumda oluşturulan bir ön yargıdan kaynaklanıyor.

    YanıtlaSil
  21. Yazında kendimi gördüm bitanemmm, ben de MF çıkışlıyım ama matematikten nefret ettim bunda çevre hocaların etkisi çok büyük... Ama fark ettim ki sınava hazırlanırken aslında ne istediğini bilmek ve ona enerji harcamak önemli, ilk üniversitemi de istemediğim bir bölüm olduğu için bıraktım ve istediğim yerde okuyorum şu an... Bir kere bile pişman olmadım ve iyi ki yapmışım diyorum bitanemm, her şey gönlünce olsun ve hayatından mutluluk, başarı eksik olmasın canımın içi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendini erken fark etmene sevindim. Mesleğini yapınca daha büyük sıkıntılar ortaya çıkacağından şimdilik rotada olman daha iyi olmuş senin için. Seninde başarılarının devamını dilerim gazeteci adayımız :))

      Sil
  22. bana ilham verdin abla teşekkürler:) seni hep hatirlicamm

    YanıtlaSil
  23. tebrikler
    benzer önerileri hep iletirim etrafıma bende bir konu başarılamıyorsa salak olduğu için değildir kişi bende öğrenme zamanına bağlarım.. mesela biri bi konuyu bir kez okduğunda anlar diğeri iki kez bazısı da üç kez.. bir derste söylemişti bir öğretmen öğrenmek tekrar etmekle olur diye ve her kişinin tekrar sayısı da kişinin özellikleri ile orantılıdır.. kendimi de lise de keşfettim ben kesinlikle iki yada üç tekrarlık bir öğrenciydim bir arkadaşım bir: tenefüste konuyu okur derste anlatırdı :) bense evde sessiz bir kez sesli bir kez birde teneffüste gözden geçirme yapardım bazı konularda.. dediğin gibi herkes kendini keşfetmesi gerekiyor.. bu keşifte ebeveyn de yardımcı oluyorsa işte o zaman daha hızlı öğreniyoruz ama eskilerimiz de de bu bilgiler birikimler yokmuş ki canım ne yapalım!
    sevgiler ♥

    YanıtlaSil
  24. great post!

    http://cheremimi.blogspot.com.es/2017/07/long-hoodie-dress-rosegal.html

    YanıtlaSil
  25. this is beautiful!

    xoxo, rae
    http://www.raellarina.net

    YanıtlaSil
  26. Bence okulda çocukların yatkınlığına göre dersler verilmeli. Sözele yatkınsa sözel. Sayısala yatkınsa sayısal. Yani bu ilkokuldan başlamalı. Ben matematiği çok seviyorum am ailkokuldan liseye kadar matematiği sıfır insanlar tanıyorum..

    YanıtlaSil
  27. Çok güzel bir yazı olmuş. Benim için de büyük sorunlardan biri matematik mevzusu. Üstelik bu yıl YGS-LYS sınavlarım var. Matematiği 'yapamadığıma' karar vermemin tek nedeni de bu ön yargılar. İlkokulda bile matematiği sevmezdim, hoş o zamanlar matematiğim iyi sayılırdı ama liseye geçince poff! Şimdi de oturdum dedim bu böyle olmayacak. Ben de en temelden matematik ve geometriye başladım. Kolay alıştırmalar da olsalar gerçekten öğretici olduğunu gördüm böylesinin. Keşke çok daha öncesinde yapabileceğime inansaydım. Yumurta kapıya dayandığında değil. Neyse, geç olsun da güç olmasın değil mi :) Yine de sözeller alternatif kurtarıcım gibiler ^^

    YanıtlaSil