Doğru Kitap Seçim Rehberi

23:12 Elif Sağlık 34 Yorumlar


   Kitap okuma konusunda ülkemiz 140. sırada yer alıyor. Çocukluğumdan beridir hiç düşürmem elimden kitapları, aynı şekilde evimde kütüphane olduğu için ihtiyaç sahiplerine, okumak isteyenlere bolca veriyorum. Eğer şu an bu bilinç farkındalığına ulaştı isem ve karakterim bu yönde şekillenip tek bir açıdan değil de farklı açılardan bakmayı öğrendiysem bunların hepsi kitap okumam sayesinde. 

 Neden kitap okumuyoruz peki ? 
   Dedim ya araştırma yapmayı severim diye. Sordum bizim komşuya "Neden hiç kitap okumadın ?"diye. Aslında ilk başta evliliğini, hayatındaki zorluklardan başladı bende bana bahaneni değil hakikatini söyle dedim.O da şöyle dedi: Kızım bize hiç okuma bilinci aşılanmadı, sevdirilmedi o yüzden bende pek heves etmedim. İşte sorun da tam burada. Tıpkı bizi matematikten soğuttukları gibi. Küçükken de bana hep aman o çok zordur diye bilinç altıma işlediler uzun süre boyunca hiç matematik anlamadım. Daha sonra bilinç altıma "Hayır zor değil yapabilirsin" dedim daha sonra fark ettim ki aslında zor olan yargılarmış. 

Toplum Okuyor da Ne Okuyor ? 
 Kitap okumanın elbette sınırı ve türü yoktur. Fakat ne okuduğumuzu bilelim. Kitaplar okudukça bilgimizi artıran ve kelime haznemizi geliştirip düşüncelerimizi geliştiren somut maddeler olsa da onların da bir soyut dünyası, karakterleri vardır. Hele ki çocuklar bu konuda çok hassastırlar. Okuyacakları kitapların onların gelişiminde büyük katkıları olmalı. Demek istediğim sadece okumak için okumayalım. Benim kitaplarımı karıştıranlar notlar,altı çizilmiş cümleler ve notlar bulacaklardır. Tıpkı Atatürk'ün yaptığı gibi. 

 Peki siz de kitap okuyor musunuz ? 

 

34 yorum:

  1. Interesting post my dear, thank you for sharing :-)

    YanıtlaSil
  2. So beautiful post!
    Have a nice weekend!
    www.recklessdiary.ru

    YanıtlaSil
  3. Kizim doğana kadar severek okurdum ama simdi dinlenme dönemine girdim 😀 bu arada yeni headern cok hosuma gtti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ☺ Artık kızınıza kitap okursunuz 6 ay ideal bence sevdirmek için 💕

      Sil
  4. Toplum olarak herşeye bir bahanemiz olduğu gibi buna da bir bahanemiz var. Kitap okumak için zaman beklenmez. Kitap okumak için zaman ayrılır. Bunun bilincine varırsak daha çok okuyacağımızı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle kendimizi kandırmayalım ☺

      Sil
  5. Nice read!
    Have a good weekend

    YanıtlaSil
  6. Ben kitap okuma bilincine çok da inanmıyorum açıkcası. Annem toplumsal baskılarla ilkokula bile gönderilmemiş bir kadın. Hoş kendi çabalarıyla okuma-yazma öğrenmiş. Ama ben kitaplara hep aşık oldum. Çok kitap alamasak da kütüphane okulda en sevdiğim yer olmuştur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel hep okumanız dileğiyle ☺

      Sil
  7. Nice post <3 Do you want to follow each other? Let me know on my blog :)

    Tijanina šminkernica

    YanıtlaSil
  8. Hi! Love your beautiful blog!
    Have a great weekend! :)

    Kathy's delight I Instagram I Facebook

    YanıtlaSil
  9. Çoook güzel yazı olmuş bol bol okuyorum okulda uygulamamız var zaten her dönem en az 2000 sayfa zorunlu okuyoruz ama severek okuyoruz genelde klasikleri okurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir uygulama o zaman :D Klasikler insanı aydınlatmak için ve okumak için en iyi yöntem

      Sil
  10. I don't like reading much, and that's bad. But I admire you. A kiss and, have a nice weekend!

    BLOG MAKE UP//PAGINA FB //INSTAGRAM

    YanıtlaSil
  11. I agree! Reading is the perfect way to become a better person and we are what we read! It a perfect way to improve ourselves!
    Wish you a great weekend!
    Greetings,
    Flo from
    https://femeieastazi.blogspot.it

    YanıtlaSil
  12. Kitap okuyorum ve okumayı seviyorum. İnsanın kendisini geliştirebilmesi için önemli bir yardımcı kitaplar. Tabi ki uygulayabilirsek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel okuyor olmanız :) Evet uygulamak önemli tabi üşenmez isek

      Sil
  13. 'Fark ettim ki aslında zor olan yargılarmış' ne kadar da doğru ve yerinde bir cümle. Malesef ki hala okumaktan kaçan insanlar var. Ancak günümüzde bir nebze de olsa azaldı gibi geliyor bana bu durum. Hiçbir zaman için insanların okudukları kitabın türünü eleştirmedim ancak kendimizi öğrenmeye açarak okursak okumaktan daha çok zevk alınacağını düşünüyorum. Güzel bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Evet öyle fakat sevdirilmeli artık hatta challange gibi varyasyonlar yaparak farkındalık yaratırsak ne güzel olur ;)

      Sil
  14. I really like you :)
    Happy weekend!

    Can you follow me? I follow you :)
    If you comment my post, I will comment your five posts! :)

    http://www.sandrakopko.com/2017/04/fishnet-tights.html

    YanıtlaSil
  15. Great post and beautiful photo!
    Thank you for visit my blog! I follow you!
    Have a nice weekend!

    Moj mali kutak

    YanıtlaSil
  16. Bence son yıllarda kitap okuma oranı ülkemizde oldukça arttı.Bunda İnstagram'ın büyük bir etkisi oldu.Zaman buldukça kitap okumayı severim fakat çok da kitap kurdu sayılmam.

    YanıtlaSil
  17. Genelde okumayıp fotoğraf çekiyoruz, öyle daha havalı. :)

    YanıtlaSil
  18. Okumadan, bilgi sahibi olmadan; sanki öyleymişiz gibi atıp tutmak daha kolay geliyor. Sonucu her ne kadar hüsran olsa da.

    Okuyan kitlenin çoğunluğu da yeni nesil gençlik, aşk tarzı takılıyor. O kadar bilgi veren kitap varken tam 20 saat onları okuyorlar, kalan 4 saatte de nefes falan alıyorlardır büyük ihtimal. Onların seçimi ama bu onlara bir bilgi katmaz elbette. Gerçekten faydalı, sağlam kitap lazım bize.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bende işte tam bunu anlatmak istemiştim. Bu onların seçimi elbette fakat keşke daha faydalı kitaplar okusalar.

      Sil
  19. Bilinçli kitap seçimi çok önemli bence. Günümüzde insanlar sadece kapağı/ismi için herhangi bir kitap alabiliyorlar. Bana göre insana bir şey katmayan kitaplar okunmamalı-ki ben okuduğum her kitaptan kendime ders çıkarmaya çalışırım.
    Aklımız başımızdayken okuduğumuz birçok kitabında katkısını görürüz zaten.
    Sevgiler❤😘🌸🌸

    YanıtlaSil
  20. Son cümlende demişsin ya okumak için değil anlayarak okumak ve kitaplarımın altı çizilidir notlar alırım diye yalnız olmadığımı hissettim. Benim de kitaplarımın altı çizili ve bir sürü notlar vardır öyleki onlardan bir kitap bile yazılabilir. Okumayan bir toplumuz maalesef fakat en üzücü kısım ise okumamış olmaktan gururlanan bir millete dönüşüyoruz, buna gerçekten üzülüyorum. Yüreğine sağlık kuzum :))

    YanıtlaSil
  21. Bende bu yaşıma geldim daha doğru dürüst bir kitap bitiremedim:(((

    YanıtlaSil
  22. Elime aldığım bir kitabı bir günde bitirebilenlerdenim. Fakat bir şey farkettim; yaş, çevre ve iş değişikliği gibi durumlar okumak istediğimiz kitap türlerini çok etkiliyor.

    YanıtlaSil