Hastalığım (TRİPOFOBİ) - Kişisel Blog

9 Nisan 2017 Pazar

Hastalığım (TRİPOFOBİ)


   Sizlere küçüklüğümden beridir olan ve beni ileri boyutta rahatsız eden bir fobimden bahsetmek istiyorum. Bir keresinde küçükken annem krep yapmıştı ve üstünde küçük küçük kabarcıklar ve delikler vardı, ilk gösterdiğim tepkiler çığlık atmaktı fakat yapamadım daha sonra beynimde bir uyuşma ve tiksinti başladı. Saniyeler sonra da baş kısmım kaşınmaya ve kaçma içgüdüsü oluştu. O zaman anladım ki deliklerin sırasız ve rastgele dizilmiş olması beni çok ürkütüyordu. Bazen de acı çekmeme rağmen bakmak istiyordum sebepsizce. 
 
   Bir gün internette gezinirken benim gibi olan birçok kişinin olduğunu ve yalnız olmadığımı öğrendim. Onlar da benimki gibi tepkiler veriyorlar hatta ileri boyutta olanlar bile varmış.
   Hastalığın adı Tripofobi. Özellikle küme halindeki küçük delikler,diktörtgen veya dışbükey daireler gibi geometrik desenlerden tiksinme veya antipati duyma korkusudur diye tanımlamışlar. Araştırmalar sonucunda evrimsel sürece bağlamışlar. Yani eskiden insanlar yırtıcı veya tehlikeli hayvanlar gördüklerinde üzerinde delikler ve geometrik şekiller varmış bu yüzden onlardan uzak durma içgüdüsü geliştirmişler. Bende ise uzay filmi izlediğim günden sonra oluştu. Arasında nasıl bir ilişki var bilmiyorum ama o filmde cıvık cıvık olan bir kozanın içinde insanı koymuşlardı. 
Görselleri pek koyamadım bakamadığım için fakat siz tripofobi diye aratırsanız bulursunuz. 
  
Siz de benim gibi delikli şeyleri görünce deliriyor musunuz?

En büyük fobiniz neler ? Yorumlarınızı bekliyorum... :) 

36 yorum:

  1. Canm cok sasirdim bu hastaliga :) ilk defa duydum ama insallah gecer.Benm yok galiba bisyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çoğu kişi bilmiyor ama olan çok kişi varmış ülkemizde

      Sil
  2. Geçmiş olsun Elif seni az çok anlayabiliyorum 😔. Çok kötü bir his. Ben de kabarcıklara bakamıyorum. Bütün vücudum uyuşuyor beynimle birlikte. En kötüsü de bunun rüyama girmesi, bütün vücudumu kabarcıklarla kaplanmış görüyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kötü olmuş ama endişelenmeyin zihninizi başka bir şeye odaklayın

      Sil
  3. İlk defa duydum ve bir yaşıma daha girdim. https://www.facebook.com/BirYasimaDahaGirdim/

    Çok da üzüldüm açıkçası. Bir tedavisi var mıdır bilmiyorum ama çok geçmiş olsun.

    Benim öyle belli başlı bir fobim yok sanırım düşündüm de aklıma gelmedi.

    YanıtlaSil
  4. siteniz çok güzel paylaşım için teşekkürler, bende beklerim :)

    YanıtlaSil
  5. Böyle bir hastalığın olduğunu ilk defa duydum. Umarım bir tedavisi falan vardır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok malesef tedavisi belki psikologlar tarafından bilinç altına inilip tedavi edilebilir

      Sil
  6. I have heard about this kind of phobia. My biggest fear is dark and deep water, although I'm good swimmer.

    YanıtlaSil
  7. Çok ilginçmiş Elifcim geçmiş olsun. Benim fobim sanırım kapanmak üzere olan metro kapısından geçmek, cidden çok korkuyorum binemiyorum :D Kaç kere arkadaşlarımı kaçırdım metroda :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım benim evet ilginç. Bende atlıyorum metroya arabanın önüne o konularda sıkıntım yok ☺

      Sil
  8. Aaa çok geçmiş olsun tatlım 😢❤️ Bende böyle bir şey Yok ama mesela biraz simetriye çok önem veren bir insanım😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düzene bende önem veririm ama aşırı simetri takıntım yok çok şükür. Bir arkadaşım vardı kitaplarını renk sırasına göre dizerdi hep mesela

      Sil
  9. Çok enteresan.. ilk defa burda duyuyorum. Peki üzerinde çalışma yapılıp atlatılabilen ya da hafifleyebilen bir rahatsızlık mı? Sağlıklı zamanlar dilerim size :) Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki hafifletilebilir fakat kalıtsal bir tür öyle kolay kolay geçecek gibi değil malesef

      Sil
  10. geçmiş olsun ilk defa duyuyorum bu hastalığı.

    YanıtlaSil
  11. That's really interesting. Thanks for sharing.

    YanıtlaSil
  12. Hiç duymamistim geçmis olsun.

    YanıtlaSil
  13. aman daha kötüsü olmasın ilk kez duydum :)

    YanıtlaSil
  14. This is the very first time I hear about this phobia and I studied psychology. Thank you for sharing with us all this.
    I am following you on GFC and google+. Could you follow me back please?
    Wish you a beautiful evening!
    Greetings,
    Flo from
    https://femeieastazi.blogspot.it

    YanıtlaSil
  15. Çok geçmiş olsun canım gerçekten bilmem kaç küsür fobi çeşidi vardı en ilginci de üniversite yıllarımdan hatırlıyorum boğazına fıstık ezmesi yapışması fobisiydi :) bu arada bloğumun 2. yaş günü çekilişime beklerim ♡ sayfanda duyurma imkanın olursa da çok mutlu olurum, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  16. Duymuştum bunu ileri boyutlu olmasa da bana da oluyor. Rüyama falan giriyor. Benim de gazetede gördüğüm garip bir fotoğrafla başladı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da geçmiş olsun. Fazla bakmamaya çalış o tür görsellere

      Sil
  17. Benim en büyük fobim sanırım sakız çiğnemek rüyamda kaç kere sakızla uğraştığımı hatırlamıyorum. Sakız çiğneyen insana bakamam asla çiğne yemem. Bir de fark ettim ki senin bu yazıdaki görsele bakamadım ben karışıklığından mı yoksa sendeki şeyden bende demi var bilemedim bir bakayım ben şu fobiye :) deepten gördüm geldim iyi ki de gelmişim bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
  18. geçmiş olsun dostum..Bende deliklerden haz etmem ama senin kadar değil tabi ..

    YanıtlaSil
  19. İlk defa duydum. Google bu kelimeyi arayınca pek de hoş fotoğraflar çıkmadı doğrusu. Lakin bunların çoğu makyaj ile yapılmış herhalde.

    Delik değil ama böceklerin istila etmiş olduğu bir yer görürsem bende de biraz kaşınma hissi oluyor. Tabi üzerimde olmadıkları sürece sorun olmuyor. :)

    YanıtlaSil
  20. Valla bu yazı sayesinde 1 yaşıma daha girdim,böyle bir fobinin varlığından da adından da haberdar değildim.Belki de çevremde olmadığındandır.Merak edip ben de bir araştırdım ama bu delikli yüzlerin,ellerin,vücutların bu fobiyle bir alakası olmasa gerek...

    YanıtlaSil
  21. valla google'dan resimlere bakanın tripofobisi yoksa bile olabilir gibi geldi bana :S bu fobi beyne komut göndererek de oluşabilir bence, kurtulmak da yine beyne doğru mesajları verebilmekle mümkün olabilir sanki. çok ileri derecede değilse tabi.
    çok geçmiş olsun. benim de büyük sivrisinek fobim var :S

    YanıtlaSil
  22. Cok ilginc ya, nasil hissettigini anlamak isterdim. Bence hastalik diye tabir edilsede bu tarz yaklasimlar hastalik olamaz. Cunku her insan baktigi seyi ayni gormezmis, tamamen beynin onu nasil algiladigiyla alakali. Bu da seni farkli bir insan yapiyor. Siradan olmayan hersey daha cekicidir 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma canım ya her tarafım kaşınıyor gibi çok kötü oluyorum :S

      Sil
  23. Aslında benim de böyle bir fobim var ancak aşırı boyutta değil. Mesela krebin üstündeki deliklerden rahatsız olmam ancak yazının başındaki fotoğraftaki delikler gibi belli bir düzene göre kümelenmiş delikler beni de rahatsız ediyor. Lunaparktaki oyuncakların verdiği hissi veriyorlar bana. Yani sanki yüksek bir yerden aniden aşağı iniyormuşum gibi hissediyorum. Sinir bozucu tabii -,-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya işte bilimin açıklayamadığı konu acaba ne oldu da biz tiksiniyoruz bu kadar :D

      Sil