Dövme Maceram ★ My Tatto Adventure

19:50 Elif Sağlık 57 Yorumlar

Dövme yaptırma fikrine küçükken çok soğuk bakardım. Dövme yaptıran insanlardan da hoşlanmazdım. Fakat daha sonra insanların bedenlerinde görmek istedikleri izlerini taşımanın onlar için çok anlam ifade ettiğini düşündüm. Kalbimde kalıcı yaraların olduğu bedenimde dövme yaptırdım,Onların acısının yanında bir kuş tüyü kadar hafif. 

Dövme nedir ?
İğne ile cildin alt tabakasına inerek özel boyalar ile yara açılıp iz oluşturma işlemidir.

Neden dövme ?
Dövmenin tarihi eski mısırlara kadar dayanmaktadır. İnsanlar dövme yaptırarak güzel olduklarını varsaydılar. Kimisi yaşadıklarını,kahramanlıklarını bedenine çizdi,kimisi inandığı din uğruna harmanladı ruhuna...

Zararları
Dövme yaptırırken yapacağınız yerin hijyeni çok önemlidir. Evet yanınızda yeni bir iğne çıkardığını gördünüz fakat ya kullandıkları boya yeni değil ise ? İşte bunun garantisini veremezsiniz çünkü kimi dövmeciler artan boyalarını atmazlar ve siz bunu bilemezsiniz. Bu yüzden dövmecinizi seçmeniz yaptırmanızdan daha önemlidir. 

Günah mı Değil mi  
Bu konu hakkında çok saptıranlar var. Kimisi günah diyor kimisi de değil. O dönemde yaşamadığımız için kimin ne dediğini de bilemeyiz belki de mekruh denildi sonradan hayır o böyle dememişti şöyle dedi gibi varyasyonlar oluşabilir. Mantıklı düşünüldüğü zaman evet kendi bedenimize acı veriyoruz ve bulaşıcı hastalıktan tutun da iltihap kapmaya kadar yolu var bunun. Abdest alabilirsiniz arkadaşlar derinin altında olduğu için hiçbir zararı yoktur. 

Dinsel baskı 
İlk baskımı ailemden yedim. Bazı topluluklar kabul ederken bazıları bunu hiç hoş karşılamayabiliyorlar. Saygılı olun biraz insanların dış görünüşlerini eleştiriyorlar fakat sen gerçekten 4/4lük müsün dön de kendine bak önce. Tamam yavrum acımıştır o senin iyiliğin için söylüyorum değil de hmm bak bak dövme yaptırmış kesin kötü yolda gibi cümleler kurabiliyorlar. Boşverin hayat sizin istediğinizi yapmakta özgürsünüz. 

Dövme seçimi 
Belki inanırsınız belki inanmazsınız ama ben kendimi hep kızılderili bir kız olarak hisettim. Yani doğada at üstünde ok atarken. Olabilir çünkü dna aktarımı olunca enerji akışı da geçebilir. Yani bu tıpkı insanların fareden korkma sebeplerinin eskiden veba hastalığının olduğu yerde bulunması ile ilgiliymiş. Atları bildim bileli çok severim. Sanki aramızda bir bağ varmışçasına... Birçok blogger arkadaşıma sordum nasıl güzel mi olmuş diye çünkü kalıcı bir iz oluşturacaktım ve bu karar benim için çok zordu. Bende kalbin içinde at resmi çizdirmeye karar verdim. İleride hiç pişman olmayacağım ve sıkılmayacağım bir dövme olmalıydı. 

Bakımı
Yaptırır yaptırmaz hemen boya atmaya başladı dövmem. Korkmayın bu vücudunuzun açık bir yaraya hemen müdahale etme reaksiyonu. İlk 2 gün yıkanmayın. Yaranızın mikrop kapmamasına çok ama çok dikkat edin. Bende daha sonra üstünde sivilce çıkmıştı iltihap diye çok korkmuştum daha sonra geçti. Kabuğunu atıncaya kadar o yere beyaz vazelin sürün. İyileşme süreci 1 ay. 

  Size tavsiyem yaptırmayın fakat gerçekten sizin için anlam ifade eden bir şey var ise bunu bedeninizde görmek ve izinin kalıcı olmasını istiyorsanız yaptırabilirsiniz. İğne çok acıtıyor baştan söyleyeyim. Birde 30 yaşından sonra yaptırırsanız sizin için çok daha iyi olur. Gençken o an düşünemeyebiliyorsunuz ve farkında olamayabiliyorsunuz birçok şeyin. 

57 yorum:

  1. Çok sevdiğiniz bir şeyse o zaman içinize sinmiştir zaten ve severek taşıdığınız için güzel de yansıtırsınız başkalarına. :) Bence güzel olmuş, sevdim. Güle güle kullanın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim çok beğenerek yaptırdım ☺

      Sil
  2. Çok güzeş olmuş canımm 😊

    YanıtlaSil
  3. Sana yakişmis canm ben pek yaptirma taraftari degilim ama :) bence herkes diledigini yapmakta özgr nasil mutluysan onu yap 😘💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyy annem 💋 Teşekkür ederim nasıl da güzel söylüyorsunuz öyle

      Sil
  4. şahsen ben güzel dövmeleri seviyorum ma insancanıı nasıl yakar ben yapamam diyenlerdenim diğer herşey kişisel görüş :)) güzel olmuş güle gülekullan :) blogun adını çok sevdim :)) bana da beklerim çekilişi kaçırmadan :))) sevgiler http://sapsikanne.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuş, çok beğendim :)

    YanıtlaSil
  6. güzel olmuş , beğendim ...

    YanıtlaSil
  7. Ben de hep özenirim ama korktuğum için yaptıramam 🙈 Acı eşiğim bayağı bi düşük de 😂 Çok güzel olmuş gerçekten güle güle kullan canım 💜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de düşüktür ama bir şekilde dayandım bende anlamadım :D Teşekkür ederim

      Sil
  8. Çok hoş görünüyor insanın kendine yakıştırdığı her şey güzel olur zaten :) ben çok çok canı tatlı bir insan olduğum için kendime düşünmem bile ama yaptıranlarda beğeniyorum :) güle güle kullan :)

    YanıtlaSil
  9. Love your post!!
    http://starlingdays.blogspot.com/2017/04/happy-easter-in-usa.html
    https://www.instagram.com/mira_shpak

    YanıtlaSil
  10. Dövme yaptırmak hep aklımda fakat nasıl bir şey istediğime henüz karar veremedim. Senin dövmeni ise çok sevdim, güzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım sende iyice kararını ver acele etme :D

      Sil
  11. Love your tattoo! Simple but chic :)
    Have a great weekend! XO, Annie
    New England Romance

    YanıtlaSil
  12. Interesting post my dear, thank you for sharing :-)

    YanıtlaSil
  13. Very good post, Darling! I liked your photos and tatto<3
    I will be happy with the blogging and mutual subscription (I subscribed to the Blogger) ♥
    Julia Shkvo

    YanıtlaSil
  14. Çok hoş ve zarif bir dövmeymiş :)

    YanıtlaSil
  15. Hello!
    I really love how you designed the symbol! It's classic, simple and timeless, very pretty! Wish you a good weekend!
    Best greetings, Eva
    http://nicovabeauty.com

    YanıtlaSil
  16. Śliczny! :)

    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  17. Kalp içi at..ben de senin için anlamının ne olduğunu merak ettim ...

    YanıtlaSil
  18. Great tattoo :) I wanted to become a tattoo artist but I've ended up as an IT support but who knows maybe one day I'll change my career :)

    YanıtlaSil
  19. oh cool! i wanted to get a tattoo too but my dad doesn't approve.

    xoxo, rae
    http://www.raellarina.net/

    YanıtlaSil
  20. Merhaba, dövmeni çok beğendim. İstediğin gibi olduğunu umuyorum :)

    YanıtlaSil
  21. Canımmm arkadaşımm yaptırdığın günü anımsadımm :)) Çok ama çok beğendim farklı bir dövme olmuş :) Bu arada başkalarını sürekli eleştirenler azıcık da kendini eleştirse daha güzel günler göreceğiz ama nerde :)) Mutlulukla kullan bitanemm <3 :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy evet ilk sana sormuştum Hatta çok çekinmiştim annemin tepkisinden korkuyordum 😊

      Sil
  22. güzel güzel yazarken, sonunda tavsiye olarak "yaptırmayın" demene şaşırdım biraz. :)
    hayırlı olsun çok güzel olmuş, kalıcı şeylere pek taraftar değilim çabuk hevesim kaçar. inşallah ilerde sıkılmazsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah sıkılmam 50 yaşıma geldiğimde bile sevmek istiyorum 😊

      Sil
  23. yaptırmadım ama yaptıranlarda görmeyi çok severim :)

    YanıtlaSil
  24. Off dövme tam bir cesaret işi! Çok güzel duran dövmeler var ama ben hayatta yaptıramam.

    YanıtlaSil
  25. Interesting post! Have a lovely Day! 🌻🌻🌻🌷🌷🌷

    YanıtlaSil
  26. Beautiful post :)
    kisses :)

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    YanıtlaSil
  27. Looks very interesting ) Thanks for the great post!

    YanıtlaSil
  28. Güzel olmus . Atlari ben de çok severim 😊

    YanıtlaSil
  29. Ne kadar ilginç bir bağlantı, fareden korkmanın önceki yaşam bağlantısı Şaşırdım. Dövme hoş olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle aslında içgüdü olarak daha çok şeyi aldık atalarımızdan örneğin bir tanesini daha söyleyim şimşek çakarken istemsizce ürkmemiz aslında eskiden şimşeğin tanrının kızması sonucu olduğunu sanmalarıymış :D

      Sil
  30. Hastalıklar içinde aynı şey geçerli.
    Bir çok yazıtta, Tanrılara bilerek ya da bilmeyerek yaptığım tüm günahlar için tövbe ediyorum. Bedenimden ve ülkemden bu hastalığı al,ulu ....
    Diye yazıyor. Ülkeyi saran hastalıklar "sıtma, veba" O yüzden hastalıklar "günahlara kefaret" sayılması o günlerden kalma...

    YanıtlaSil
  31. This tattoo is very pretty :-*

    Melanie / www.goldzeitblog.de

    YanıtlaSil
  32. Bir yerde okumuştum. "Para ile satın alıp mezarda da yanınızda götürebildiğiniz tek şey dövmelerinizdir." Benimde bir dandelion dövmem var. İkincisini yaptırmayı da çok istiyorum. Sadece tam olarak yerine karar veremedim. Bana kalırsa, dövmeye bir anlam yüklemek onu özel kılıyor. Sizin dövmeniz de çok hoş olmuş.

    YanıtlaSil
  33. Aslında dövmeye karşı herhangi bir tutumum yok ancak aşırısını sevmiyorum. Bence de birey için gerçekten anlamı olan şeyler dövme yapılmalı. Sonuçta iltihap derdiydi, yaparkenki acısıydı falan bir sürü cefası da var bunun. Ancak sizinki çok şık durmuş. Yazı da baya bilgilendiriciydi :)

    YanıtlaSil
  34. Ben de birgün dövme yaptırmayı kesinlikle istiyorum. Dövmen de çok hoş, ben çok sıkılgan biriyim o yüzden benim için bu süreç yavaş ilerliyor. sevgiler :)

    YanıtlaSil
  35. Ben dövme olayına soğuk bakan biriyim. Ama sizinki yakışmış :)

    YanıtlaSil
  36. Büyük konuşmayayım ama hayatım boyunca dövme yaptıracağımı düşünmüyorum. Sevmiyorum bu dövme işini. Ama yapana saygım sonsuz o ayrı. Sizde oldukça mutlu görünüyorsunuz. Önemli olan da bu zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende büyük konuşmuştum fakat vücudumda kendi eserimi görmek beni çok mutlu ediyor :D

      Sil