Yüz Kontürü Nasıl Yapılır ?

21:08 Elif Sağlık 23 Yorumlar


   Yüz kontür uygulaması 16. y.y sahne sanatçılarının yüz mimiklerinin daha belirgin görünmesi için kullanılmaya başladı. Daha sonra birçok makyaj sanatçısı gölgelendirme tekniğini kullandıktan sonra en büyük sıçramasını Kardashian'ın sosyal medyada yüzünü nasıl aydınlattığı ile ilgili resim atmasıyla başladı. Şu an ise herkesin kullandığı ve makyaj yaparken mutlaka kullandıkları teknik halini aldı. 
   Bu tekniği erkekler de dahil herkes kullanabilir. Toplumumuzda yok hayır olur mu öyle şey gibi ön görüler var. Nitekim Hz.Ali bile sürme sürmeden dışarı çıkmaz imiş. Fondötenin kimseye zararı olmaz aksine yüzünüz ortaya çıkmış olur. 
   Kullandığım ürün Catrice kozmetiğinin All Round Contouring Paleti. Rosmann mağazasından yaklaşık 15 tl gibi bir fiyata satın almıştım. Ürün çok güzel fakat sürmesi çok zor oluyor fırça ile. Stick olanlarından almayı düşünüyorum sürülmesi daha rahat oluyor.


Kontür uygulamadan önce yüzünüze ilk önce baz yok ise krem kullanabilirsiniz nemlendirmek çok önemli. Daha sonra fondöteninizi sürün. Açık renkli olan tonlarından gözünüzün altından elmacık kemiklerinize kadar düz bir çizgi halinde aşağı doğru sürün. Eğer kaşlarınızın daha belirgin olmasını istiyorsanız, kaşınızın altına ve üstüne sürün. Dudağınızın üstüne ve alnınızın altından burnunuza kadar ince bir çizgi halinde uygulayın.
   Sıra geldi gölgelemeye: Koyu tonlu bir renk seçip elmacık kemiklerinizin altından kulağınıza doğru çizgi halinde sürün, ince olmasın. Burnunuzu ne kadar küçültmek istiyorsanız o kadar çizin burun kenarlarınıza. Son olarak dudağınızın altına sürün. 

 Birde eğer boynunuzu küçültmek istiyorsanız, küçültmek istediğiniz yerden çizin. 



23 yorum:

  1. Çok güzel bir anlatım olmuş. Yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Great palette:)
    kisses

    http://irreplaceable-fashion.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. catrice güzel marka ben seviyorum :)

    YanıtlaSil
  4. çok güzel detaylı bir anlatım olmuş bu sıra kontür uygulamalarına fena sardım ama pek beceremiyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Paylaşımından çok faydalandım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim faydalandıysanız ne mutlu bana

      Sil
  6. Detaylı anlatım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir şekilde aktarmışsın canım :) Kontür işlemini ben de atlamam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Aynı zamanda eğlenceli de

      Sil
  8. işime yaracak bilgiler :) bloğunuza sağlık

    YanıtlaSil
  9. İlginçmiş, ben makyaj yapmıyorum 40 yılda bir önemli bir hadise olursa ancak:)))o zaman için not ettim. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyisini yapıyorsunuz aslında :)

      Sil
  10. Looks like a really cool product! Great palette!
    Have a nice weekend!
    www.recklessdiary.ru

    YanıtlaSil
  11. Güzel bir anlatım olmuş teknik kısmını biliyordum Bir kere daha görüp daha çok pekiştirdim teşekkür ederim :))) Paylaşım için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sizi bilgilendirdiysem ne mutlu bana :D Sağolun

      Sil
  12. Kontür yapmayı çok seviyorum gerçekten fark yaratıyor :)

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel bir anlatım olmuş... Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Gayet güzel anlatmışsın:))

    YanıtlaSil